
Bestuur en team
Verantwoordelijkheden
Het bestuur zet samen met de accommodatiemanager de koers voor het centrum uit, beheert het pand en het terrein en bewaakt de financiën. Daarnaast onderhouden het bestuur en de accommodatiemanager contacten met verschillende afdelingen van de gemeente en met (collega’s van) andere welzijnsorganisaties in de wijk en in Groningen.
De accommodatiemanager is verantwoordelijk voor het algemeen reilen en zeilen van het centrum. Hij wordt daarbij ondersteund door enkele beheerders en een team van vrijwilligers.
​
De beheerders dragen zorg voor zaken als openen en sluiten van het gebouw en terrein, bardienst draaien en klaarzetten en opruimen van materialen.
​
De sociaal-cultureel werker is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en begeleiding van projecten en activiteiten in het centrum.
Twee medewerkers verzorgen de (financiële) administratie van de activiteiten, die in het MFC plaatsvinden.
​
Het team van het MFC wordt bijgestaan door een groep van 10-15 vrijwilligers. Dit zijn wijkbewoners die op vaste of incidentele basis meehelpen bij activiteiten of werkzaamheden in of rond het gebouw.